Assalamualaikum

Selamat datang kepada semua pelawat blog ini. Saya menerima tempahan menjahit sulaman manik dan labuci daripada seluruh Malaysia terutamanya Utara Semenanjung Malaysia seperti Kedah dan Perlis, termasuk Sabah dan Sarawak. Sila rujuk HOW TO ORDER? dan TERMA DAN SYARAT untuk maklumat lanjut.
Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi saya Rubiah di 012-5986140 atau emel rubyfav@gmail.com.

Monday, April 6, 2009

Baju sendiri daa.....

Salam semua,

Dah lama tak upload gamba rasanya...memang lama pun. Lepas jahit baju si Yan cuti panjang aku..hihi..

Actually macam2 berlaku dalam 2 minggu ni. Yang paling memberi efek adalah sebab hubby I kena transfer ke Kedah. So banyakla habiskan masa bersama. Bolehla tengok2 blog personal aku di http://rubybaharuddin.blogspot.com/ untuk tengok aktiviti kami..hihi. Macam2 urusan kena buat. Dan skang kami dok jauh2 sementara aku lak pindah sana...PJJ je la buat masa ni.

Lagi satu aku terpaksa menghabiskan kelas menjahit baju kurung aku sebelum pindah ni. So skang aku ni kira dah graduate la. Buat masa ni practice buat baju sendiri je dulu. Tak berani lagi nak ambil tempahan. Gamba hasil baju yang aku jahit ada di blog personal tadi...sudi2la jenguk ye..

Baju untuk post kali ini la baju yang aku buat masa blaja menjahit tu. Aku saja beli kain kosong sebab kempunan sangat nak jahit manik atas baju kosong. Tapi hasilnya takla seberapa. Ala kadar je. Buat grand2 kang bukannya aku slalu pegi majlis2 besar. Paling besar kenduri kawin je..hihi..

Oklah, layan je la gamba2 ni ye...



Atas: ni kat bahagian dada, ada bunga labuci dan selang seli dengan jurai.


Atas: ni bahagian dada gak, tadi bunga labuci, ni saiz kecil lak.


Atas: keseluruhan tangan dan depan baju, konsep sama je. Ada juga terselit labuci tabur.


Atas: Close up sket...
Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan sila hubungi saya, Rubiah di rubyfav@gmail.com atau 012-5986140.

2 comments:

Cho Zila said...

>.salam ruby..
>. baju rayaker?? iyoler kalau nak raya nanti tak sempat dah nak jahit baju sendiri dah bertimbun baju orang ni..
>>nanti rubypun pindah gakker?? yer lah tak kan nak biar cik abe sorangjer pindahkan..

Ruby said...

salam cho,

bukan baju raya, baju percubaan menjahit je. baju raya tak beli lagi.tema pun tak bincang lagi dengan husband..hihi..haah saya pun pindah nanti..tak sanggup dok jauh2..nanti saya kena cari keje lainla kat sana.